4 Mart 2014 Salı

PASKALYA ÇÖREĞİ

Yine haftasonu geldi yine bana gün doğdu:)diye başlasam yazıma herhalde arkadaşlarım çok kızacaklar telefonla arayıp kızım ya kolay bişeyler yapsana bak bizimki laf sokuyor munise de çalışıyor falan diye diyorlar bende tabi patlatıyorum kahkahayı ne yapayım ya yapın yapmayın mı diyorum tembellik yok gün kocaları memnun etme günüdür diye laflar söyleyince de iyice kızdırma bizi diye sitemler başlanıyor kulağıma çalınmaya şaka bir yana gerçekten de içimde bir emine beder aşkı varmış da yıllarca gün yüzüne çıkamamış:)neyse bu işten en karlı çıkan bizim koca sanırım sürekli evde elinde pasta, börek geziyor tabi bir de benim blog aşkımı da unutmamak gerekir millet akşama ne pişirsem diye düşünüp dururken ben blogumda bugün ne yayınlasam diye düşünüp duruyorum:) e hafif tariflerle de geçiştirmek istemediğim için düşünüyorum ve biraz daha el oyalayıcı ama hem gözleri hem karınları doyurucu tarifler yayınlama derdine düşüyorum zaten ben bu hızla yayınlamaya ve yemeye devam edersem çok yakında hamur işlerinden  diyet üzerine dönüşen bir blog görebilirsiniz.
Aslında her defasında sadece tadına bakarım yakup(eşim) iş yerine götürür diyorum ama nerde sonradan olaylar çay koymayla başlıyor paskalyaları bitirmeyle son buluyor kendimi avutma kısmına gelince e ne yapalım canım evde iki kişiyiz çöpe mi gitsin:)
Yine kendimi anlattım durdum en iyisi biraz da paskalyamızdan bahsedelim yumuşacık sıcacıkken paha biçilemez eğer ki misafiriniz varsa gelmelerine yakın yapıp sıcak sıcak sunum yaparsanız onlar tadına doyamayacak siz iltifatlara yok yok ben kesin pazarlamacı olmalıyım ya burda fabrika köşelerinde teknisyenlik yaparak kendime haksızlık ediyorum baksanıza nasıl da güzel pazarlıyorum paskalya çöreğini ne yapayım yalan dünyadaki vasfiye teyzemizin de dediği gibi hep iyi niyetimden hep:)
 O zaman geçelim paskalya çöreğimizin malzeme listemize..
MALZEMELER
1 su bardagı ılık süt
1 paket ınstant maya
2,5 yemek kaşığı tozşeker
yarım tatlı kaşığı tuz
3-4 bardak un
1 çay kasığı mahlep(ben koymayı unuttum)
1 yumurta sarısı(üzeri için)
Ilık sütü yoğurma kabınıza koyunuz üzerine toz mayayı ve tozşekeri döküp bir kaşıkla karıştırıp 15 dakika bekletiniz(şeker mayalanmayı hızlandırıyor)
Karışımın içine yavaş yavaş un koyunup ele yapışmayacak bir hamur olana kadar un ekleyip bir yandan da yoğurunuz tuzu en son aşamada koyarsanız mayalanmama ihtimalini en aza indirgemiş olursunuz.
Hamurunuzu yoğurduktan sonar üzerini bir streçle ve ya bir bezle kapatıp yaklaşık 40 dakika kadar oda sıcaklığında bekletiniz.
30 dakika sonunda control edip kabarmışsa 1-2 dakika yoğurup gazını alınız(hamurunuzun yumuşacık olmasını sağlayacaktır) ardından üzerini kapatarak tekrar dinlendiriniz.
45 dakika sonunda hamurunuz iyice kabarmış  puf puf bir görüntüye sahip olacak oyun hamuru gibi oynamak isteyeceksiniz:)ama durum daha paskalya yapacağız.
Hamurunuzdan yuvarlak bezeler yapınız.Bezelerden istediğiniz boyutta üç parça kopararak elinizle uzun silindir şekli veriniz daha sonra bu üç parçayı düz bir zemine koyarak bildiğimiz saç örgüsü gibi örgü yapınız (bir alttan bir üstten olacak şekilde)
Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize yerleştirip üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpiniz.
Fırınınızı 180C ayarlayıp önceden ısıtınız tepsinizi fırınınıza yerleştirip üzeri kızarana kadar yaklaşık 40 dakika pişiriniz.
Fırından çıkarır çıkarmaz üzerine bir örtü kapatıp sıcak ve yumuşak kalmasını sağlayınız sonra da afiyetle yiyiniz.











6 yorum :

  1. yanıanda çay :) elinize sağlık uzun zamandır yapmadığım bir tarifi hatırlattınız bana sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum sıcak sıcak ne iyi giderdi akşam üzeri:) digger yayınlarıma da göz atarsanız mutlu olurum sevgiler

      Sil
  2. zaten bu hamur işleri sıcakken mahvediyor bizi,ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık bayılırım paskalya çöreğiine..
    Yemek blogları için çok cici bir şablon çekilişim var beklerim ;)
    Amigurumi Aşkına Şablon Çekilişi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim teşekkür ederim hemen katılıyorum çekilişine:)

      Sil

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim