20 Ocak 2014 Pazartesi

BONİBONLU KEK

Ya benim bonibonlar her ne kadar içine çökse de biliyorum ki bir yerler de bonibon var daha çok ıslak kek havası verdi bende çaktırmıyorum ama neden böyle olduğunu anladım siz yaparken benim gibi aceleci olmayın ve bonibonları kekler fırında yaklaşık 15 dk kaldıktan sonra bonibonları eklerseniz bonibonlarınız keklerin üzerinde çok şık bir şekilde görülecektir.
Deneme yanılma yöntemiyle birlikte benim keklerimde daha çok ıslak kek havasında olduğu bonibonlar eridiği için farklı bir tat oluştu biz çok sevdik:)) kendime de hiç toz kondurmam :)

MALZEMELER
3 YUMURTA
1 BARDAK ILIK SÜT
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
2 BARDAK UN
1 BARDAK TOZ ŞEKER
1 ADET VANİLİN
2 ADET KABARTMA TOZU
3 KUTU BONİBON
3 YEMEK KAŞIĞI KAKAO

YUMURTALARI KIRINIZ TOZŞEKERİ EKLEYİP ERİYENE KADAR ÇIRPINIZ ÜZERİNE SÜT,SIVI YAĞ VE YOĞURDU EKLEYİP ÇIRPMAYA DEVAM EDİNİZ.
UNU ELEYEREK YAVAŞ BİR ŞEKİLDE KARIŞTIRINIZ KEKİN KIVAMI BOZA GİBİ OLMALIDIR UN ORANINA DİKKAT ETMEK GEREKİR UNUNUZ YETERLİ GELDİĞİNDE KABARTMA TOZU VANİLİNİ VE KAKAOYU ELEYEREK EKLEYİNİZ.
BEN KÜÇÜK CUPCAKE KAĞITLARINDA YAPTIM SİZLER DİLERSENİZ KEK KALIBINDA DA YAPABİLİRSİNİZ.
ÖNCEDEN ISITTIĞINIZ 175C FIRINDA YAKLAŞIK 15 DK KADAR KEKLERİ PİŞİRİNİZ BONİBONLARI KEKLER FIRINDA KABARDIKTAN SONRA KAPAĞINI AÇIP BONİBONLARI EKLEYİNİZ DİLERSENİZ BENİM YAPTIĞIM GİBİ EN BAŞINDA DA KOYABİLİRSİNİZ İKİ ŞEKİLDE DE ÇOK GÜZEL OLUYOR ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN..


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim