18 Mayıs 2014 Pazar

NARLI KEK

Yine ben yine kek:)) artık keklerle özdeştim sanırım marketten aldığımız narlar masada öylece durunca bende acaba narlı kek yapsak nasıl olur diye düşündüm hemen yazdım Google ve benden önce birileri zaten yapmış diye gülmeye başladım bende yeni bir şeyler icat etmiş havasında takılıyorum:))
Neyse yine de kendi güvendiğin beni yanıltmayan tariflerimde hafif değişiklik yaparak uygulayayım dedim bir arkadaşım kekleri yaptığım halde bir türlü kabarmıyor ne yapmalıyım diye sordu bunun bir çok sebebi olabilir tek tek açıklamalı olarak yazacağım umarım faydası olur.
MALZEMELER
3 YUMURTA(Oda sıcaklığında)
2 SU BARDAĞINA YAKIN UN(SİNANGİL)
1 SU BARDAĞI TOZŞEKER
2 KABARTMA TOZU(DR OETKER)
1 VANİLİN(DR OETKER)
1 ÇAY BARDAĞI SÜT
1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI NAR(AYIKLANMIŞ)

YUMURTALARI KIRIP ŞEKERİ DE EKLEYİP  KREMA KIVAMINA GELENE KADAR ŞEKER ERİYENE KADAR ÇIRPINIZ. (MİKSER VARSA DAHA KOLAY OLACAKTIR YOKSA ÇIRPMA TELİYLE DE OLUR) SIVI YAĞ,SÜT VE YOĞURDU DA EKLEYİP TEKRAR ÇIRPINIZ ÜZERİNE UNU ELEYEREK KABARTMA TOZU VE VANİLYAYI DA EKLEYİP ÇIRPINIZ İYİCE ÖZDEŞENE KADAR KARIŞTIRINIZ AYIKLADIĞINIZ NARLARI DA SÜZÜP SPATULA YARDIMIYLA KARIŞTIRINIZ.
KEK KALIBINIZI TEREYAĞI VEYA MARGARİNLE YAĞLAYIP ÜZERİNE DÖKÜNÜZ.
FIRININIZI 180C AYARLAYIP YAKLAŞIK 45 DK KADAR PİŞİRİNİZ.
KEKİN İÇİNE KÜRDAN BATIRIP PİŞİP PİŞMEDİĞİNİ ANLAYABİLİRSİNİZ.
KEKİN KALIPTAN KOLAY ÇIKMASI İÇİN FIRINDAN ÇIKARDIĞINIZ DA 5 DAKİKA BEKLETİP SERVİS TABAĞINA TERS ÇEVİRİNİZ ÜZERİNE ISLAK BİR BEZ KOYUP BEKLETİNİZ 10-15 DK SONRA KEKİNİZ KALIPTAN RAHATLIKLA ÇIKACAKTIR.
(Kekin kalıptan çıkmış halini fotoğraflama şansım olmadı çünkü misafirim geldi denediğim en kısa zamanda ekleyeceğim)
ŞİMDİ GELELİM KEKİN KABARMAMASININ SEBEPLERİNE;
KEKİN KABARMASI İÇİN BÜTÜN MALZEMELERİN ODA SICAKLIĞINDA OLMASI GEREKİR.
YUMURTA VE ŞEKER KREMA KIVAMINDA OLMALIDIR.
UNU ELEMEK GEREKİR.
FIRINI ÖNCEDEN ISITIP KEKİ O ŞEKİLDE İÇİNE KOYMAK GEREKİR.
KEKİ KOYDUKTAN SONRA FIRININ KAPAĞINI 20 DAKİKA BOYUNCA AÇMAMAK GEREKİR EĞER AÇARSANIZ BU KEKİNİZİN KABARMASINA ENGEL OLACAKTIR.
ŞİMDİLİK AKLIMA GELENLER BUNLAR BU KURALLARA UYULDUĞU TAKDİRDE KEKİN KABARMASINI ENGELLEYECEK BİR DURUM OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM YİNE DE SORMAK İSTEDİĞİNİZ BİR ŞEY OLURSA ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLMAK İSTERİM.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim