17 Kasım 2013 Pazar

ETLİ NOHUT YEMEĞİ

Eşim evlendiğimizden beri  ah bir kış gelse de nohut yesek diyip duruyordu nihayet beklenen an geldi sonunda mutfağa girdim  ve yapabildim yemeği ocağa koydum hadi film izleyelim bari dedim kokusu yayıldıkça eşim ımm hala pişmedi mi pişse de yesek diye söylenip duruyordu bir gün önceden de pilav yapmıştım gerçekten nohutla pilav çok yakışıyor
Erkeklerin bakliyat yemeklerine karşı zaafı daha fazla sanırsam çünkü kış gelince sulu yemek soğuk havalarda daha fazla tercih ediliyor.
Bana sorarsanız bir çorba benim için günü kurtarmaya yetebilir neyse velhasıl nohut yemeğimiz çok güzel oldu tadına doyamadık  o zaman  gelelim tarifimize ..

MALZEMELER

250 GR NOHUT(2 BARDAK)
250 GR KUŞBAŞI ET
2 DOMATES
1 KAŞIK SALÇA
2  DİŞ SARMISAK
1 KURU SOĞAN
3 ÇORBA KAŞIĞI SIVI YAĞ
TUZ

Nohutları akşamdan suya koyun. ( şişmesini ve  biraz yumuşamasını sağlar)
Kuşbaşı etleri yıkayıp bir tencereye koyun. İnce doğranmış soğanı ve yağı birlikte kısık ateşte karıştırarak pişirin. Suyunu çekince salçasını ekleyin.(ben bu aşamada yemeğin rengi biraz daha kırmızı olsun diye salça ekledim)üzerine rendelenmiş ve ya küp küp doğranmış domatesleri de ekleyip üstünü kapatacak kadar su ve tuzunu döküp pişiriniz. Nohutların suyunu süzüp tencerenin veya düdüklünün içine ilave edip orta ateşte nohutlar yumuşayıncaya kadar pişiriniz.(Bu aşamada etleri ve nohutları kontrol ederek pişip pişmediğini anlayabilirsiniz)

                                                                                          AFİYET OLSUN





                                                        


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim