17 Kasım 2013 Pazar

SAHLEP

Eminim kış gelince herkesin en çok canı sıcacık üzeri mis gibi tarçın kokan içimizi ısıtan salep çeker. Çocukken kışın okul çıkışında salepçi gelse de buz gibi havanın soğukluğunu unuttursa derdim hep eve giderken plastik bardağın elimi yakışı bile rahatsız etmezdi beni içim ısına ısına evin yolunu tutardım.
Eşim Üsküdar da bir aktarda çalışıyor doğal olarak salep elinin altında bende akşam gelirken getirir misin hayatım diyorum ve kendimiz yapıyoruz salebimizi çünkü salep bildiğiniz gibi orkidenin kökünden üretiliyor ve oldukça pahalı marketlerde satılan 1-2 tl fiyatlı salepler kesinlikle orijinal değildir sadece salebin aromasından yapılmıştır bilginize

MALZEMELER
1 Kişi için;
1 tatlı kaşığı  toz salep
1 bardak süt

Sütü bir cezveye koyup ocağın altını yakınız. Kaynayınca  üzerindeki köpüğünü alınız. Toz salep çok yoğun olduğu için yavaş yavaş ve sütü karıştırarak içine ilave ediniz. ( Ben salebi bir tuzluğa doldurup yavaşça karıştırıyorum böylelikle içinde topak topak olmasını engelliyor )
İyice karıştırdıktan sonra fincanınıza döküp üzerine tarçın serpip afiyetle içebilirsiniz

(ben kalp şekli vermeye çalıştım ama fotoğrafını çekene kadar kalp bozuldu:( )

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim