1 Aralık 2013 Pazar

BROKOLİ SALATASI

Geçtiğimiz hafta manavdan brokoli aldım 3-4 gündür dolapta bekletiyordum güya çorba yapacaktım ama fırsat bulamadım bende daha pratik ve kolay olsun diye salatasını yapmaya karar verdim özellikle kış aylarında brokoli tüketmek oldukça faydalı Amerika da yapılan bir araştırmaya göre öldürücü dozda zehir verilen denek farelere brokoli lahana ve karnabahar suyundan bir karışım yapılıp 2 hafta boyunca serum şeklinde verilmiş ve deneklerden bu serumu verilen grupta yaşam belirtileri olduğu görülmüş brokoli özellikle kadınların bolca tüketmesi gereken bir sebze hücre yenileyici özelliği olduğundan dolayı idrar yolları enfeksiyonlarından ve mesane kanserini tedavi etmekte oldukça etkilidir. Ayrıca ızgara et gibi yemeklerin yanında mutlaka olması gerekir çünkü etin kansere sebep olabilecek zehrini ancak brokoli yok edebilir.
Biliyorum sağlık programı gibi oldu ama ne yapayım bildiğim şeyleri anlatmaya doyamıyorum neyse geçelim artık tarifimize..

MALZEMELER
1 DEMET BROKOLİ
2 DİŞ SARMISAK
300 GR YOĞURT
1 YUMURTA
SIVI YAĞ


Brokoliyi yıkayınız  sapından kesiniz ve çiçek çiçek olacak şekilde ayırınız. Bir ocağa su koyup kaynamasını bekleyiniz kaynadıktan sonra brokolileri içine atınız yaklaşık 10 dk sonra pişmiş demektir tabi herkesin ocağı farklı bu süre uzadığı gibi kısalabilir de brokolilerin pişip pişmediğini anlamak için de bir çatal yardımıyla brokolinin içine batırınız çatalı batırdığınız da yumuşak bir görüntüsü oluştuysa tamam demektir bir süzgece alıp bekletebilirsiniz. Bu şekilde buzlukta 3-4 ay kadar saklayabilirsiniz.
Haşlayıp garnitür olarak ta kullanabilirsiniz.
Yumurtayı bir kaseye kırıp çatal yardımıyla çırpınız brokolileri yumurtaya batırıp ocağa koyduğunuz kızgın sıvı yağın içine atıp kızartınız arada çatal yardımıyla çeviriniz kızardıktan sonra servis tabağına alıp başka bir kaseye havanda dövdüğünüz sarmısakları da ekleyip yoğurta beraber karıştırınız ve brokolinin üzerine dökünüz.
                                                                   AFİYET OLSUN
 




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim