2 Ocak 2014 Perşembe

IZGARA HAMSİ

Öncelikle herkese iyi seneler diliyorum. Malum yılbaşı sonrası insanın ne birşey paylaşmaya ne de bilgisayar başına oturmaya hali kalıyor ben de facebookta gezinirken kuzenimin eşi sevgili kader ablacığım çok güzel hamsi tava yapmış ee ben dururmuyum hemen bunu blogumda paylaşmak istiyorum dedim oda hemen tarifini Verdi gerçekten de insan fotoğrafa baktıkça ah olsa da yesek diyor benim için balık vazgeçilmezlerdendir tek dezavantajı bütün evi kokutması ama yine de değer öyle degil mi
Balık yaparken bir cezvenin içine bloca sirke dökünüz sirkeniz yoksa balıkları kızartacağınız tavaya yağını koyduktan sonra limon sıkınız bu da kokuyu azaltmayı sağlayacaktır.
Diğer bir yöntemse balık kızartma işlemi sırasında ocakta bir cezvenin içinde limon,defne yaprağı ve tarçın kaynatabilirsiniz bunlar da keskin kokular olduğu için balık kokusunu en aza indirgeyecektir.

MALZEMELER
1 KG HAMSİ(alırken temizletiniz)
1 SU BARDAĞI UN
1-2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ

HAMSİLERİ TEMİZLEYİP İYİCE UNLADIKTAN  OCAKTAKI TAVAMIZA YAĞI KOYUP  KIZDIRIYORUZ DAHA SONRA  GİBİ KUYRUKLARI ORTAYA GELECEK ŞEKİLDE TAVAMIZA DİZİYORUZ.ÜSTLERİ KIZARTIKTAN SONRA TERS ÇEVİRMEDEN ÖNCE YAĞINI SÜZÜYORUZ VE TERS ÇEVİRİP DİĞER TARAFINI DA KIZARTIYORUZ.
SERVİS YAPARKEN ÜZERİNE LİMON SIKINIZ.








 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim