17 Kasım 2013 Pazar

TARHANA ÇORBASI

Buz gibi havalarda insanın içini ne de ısıtır tarhana çorbası her derde deva gibi geliyor bana içerken bütün hastalıklara çare bulurmuş gibi hissediyorum anlayacağınız hastaya yazılan ilaç geliyor hele bir de akşam işten dönünce sıcacık bir çorba hiç bir şeye değişilmez herhalde
Tarhana yönünden çok şanslıyım çünkü hem annem hem kayınvalidem tarhanayı çok güzel yapıyorlar
Tek fark annem yaparken kırmızı biberi biraz daha fazla kullanıyor bu da çorbayı yaparken salça gereksinimini ortadan kaldırıyor aşağı yukarı tat olarak birbirlerine çok yakınlar bu yüzden evde en sık yaptığım çorbalardan bir tanesi eşimde bende severek içiyoruz
Bazen kıymalı bazense sade olarak yapıyorum bence ikisi de çok lezzetli kararı size bırakıyorum tarhana tarifini de en yakın zamanda yazacağım.

MALZEMELER

1 Çay Bardağı Kuru Ev Tarhanası
50 Gr Margarin
Tavuk Suyu veya Et suyu
1 Kaşık Domates Salçası
İsteğe Göre Kıyma 1 Top
Su

Margarini tencereye koyunuz ve eritin salçayı ekleyip kavurunuz  eğer kıymalı yapacaksanız kıymayı da ilave edin kavurunuz kullanacağınız et ya da tavuk suyunu (bulyon kullanacaksanız sıcak suda çözünüz) koyup kaynadıktan sonra tarhanayı suyla biraz çözünüz(topak topak olmaması için) yavaş yavaş çorbanın suyundan alarak içine dökünüz 5 dk kadar karıştırınız tuzunu da ilave edip altını kapatabilirsiniz.(çorbanın içinde buz parçacıkları var ben buz torbalarına et suyu ve tavuk suyu dolduruyorum ihtiyacım olduğunda da çıkarıp kullanıyorum kesinlikle çok pratik oluyor nacizane tavsiyemdir)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

degerli yorumlarınız için teşekkür ederim